Au revoir, adieu chérie - Reisverslag uit Vellore, India van Marloes Hagens - WaarBenJij.nu Au revoir, adieu chérie - Reisverslag uit Vellore, India van Marloes Hagens - WaarBenJij.nu

Au revoir, adieu chérie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marloes

07 November 2008 | India, Vellore

Het is vrijdagmiddag goed vier uur. Het is weer erg heet geworden de afgelopen week, nadat het anderhalve week durende regenseizoen in eerste instantie wat verkoeling gebracht had. Geen weer om je druk te gaan maken, dus. Met deze insteek, heb ik mij semi-legaal de afgelopen drie dagen vrij geroosterd, om me wat tijd te kopen. De motivatie voor het CMC ziekenhuis had ondertussen een on-Indiaas vriespunt bereikt, terwijl de to-do-list nog eindeloos was. Tijd om aan de slag te gaan, dus. Ik heb het tot dusver geschopt tot een bezoek aan de Golden Temple, het versturen van een pakketje met de post (zie vorig bericht voor de details, die ik dit positiever stukje niet nog eens zal aanhalen), het betalen van de rekening in de kantine, het regelen van een bezoekje aan de tbc-instelling genaamd Dotts-clinic, het uiteindelijk niet bezoeken van deze organisatie, de vraag hoe je jezelf het best op Indiase-wijze van het leven kunt beroven (vertrouw mij op dit punt: dit is niet aan te raden, ga liever voor een meer westerse methode), het laatste woensdag-avond etentje op het dakterras van the Darling Recidency, bijslapen, wakker liggen midden in de nacht, het regelen van onze evaluatieformulieren (ook hiervoor kan ik jullie het beste doorverwijzen naar het vorige bericht), het afscheid nemen van mensen waarmee je belooft in contact te blijven maar die je nooit meer zult zien, het maken van foto’s van alle dingen die zo gewoon zijn geworden dat je er niet eerder opgekomen bent om ze te fotograferen, het definitief printen van de tickets, het sturen van een laatste kaartje, en het mijn ouders verzoeken warme kleding voor mij in te pakken.

Nog te doen: het posten van dit enigszins melancholisch verhaaltje, voor de zekerheid extra beltegoed halen, een laatste avondmaal genieten in de kantine (besteld bij het eerdere genoemde restaurant), de spullen die ik echt niet meer mee ga krijgen aan de chef van de kantine geven voor zijn weeshuis-project (hoeveel weeshuiskinderen zullen er in mijn salwars maatje 1 meter 72 passen?), Hannah en Karin in knuffel geven, het definitief dichtritsen van de backpack (dankje zusje), een laatste blik door onze kamer werpen om te kijken of ik echt niets heb laten liggen, wachten op de bus bij de vertrouwde bushalte, en mij vijftien uur vervelen alleen in de trein.

Het gebruik van al deze energie tijdens mijn drie vrijgenomen dagen, heeft natuurlijk wel een goed doel: Hyderabad, Hampi en Goa. En ik heb er zin in!!!

Gebaseerd op de ervaringen van de afgelopen elf weken, neem ik aan dat de komende negen dagen ook om zullen vliegen. Vandaar dat het bij mij dan ook vrij vaak is opgekomen, dat ik de 17e weer op de vertrouwde Nederlandse bodem zal staan! Wie zag dat aankomen?! Volgens planning ga ik de eerste paar dagen in Venlo acclimatiseren en kom ik donderdagavond de 20e richting de Heerderweg. Zo kan ik zonder al te veel chaos maandagochtend aan de voorweek van het co-schap interne geneeskunde beginnen. Mocht je rond deze tijd in de buurt van Venlo of Maastricht zijn, of bereid zijn die kant op te komen: let me know! Er wachten nog zo’n duizend foto’s op je.

Tot snel!
Marloes

  • 07 November 2008 - 12:23

    Quirine:

    Hee!
    Wat een drukte nog in je laatste dagen daar! Heel veel plezier nog de komende 9 dagen en een hele goede reis naar huis :D Ben benieuwd naar je 1000 foto's ;)
    Liefs, Quirine

  • 07 November 2008 - 12:24

    Dien Vader:

    Kom maar op met die verhalen en de foto's.
    Goede reis en take care.

  • 07 November 2008 - 13:58

    Rianne:

    Wat ein herkenbare geveulens! Zoe dubbel allemoal.. Lekker desse nog wat vreej daagjes hes kinne smokkelen en noe gewoen goan geneten van al t moejs desse nog geis zeen. En dan zien weej hulemoal kloar veur alle foto's en verhoale, dus kom maar op! Enjoy!

    Dieke knuffel, Sis

  • 07 November 2008 - 14:20

    Hans En Trudy:

    Hopelijk gaat je terugreis voorspoedig en kom je alleen terug zonder loa-loa, trichomonas, hystolitica, escherichia, entamoeba of andere vriendjes.
    We zijn benieuwd naar de duizend en een foto's. Tot gauw en breng wat warmte mee.

  • 07 November 2008 - 14:58

    Linda:

    Heey! Leuk te horen dat je weer bijna naar huis komt. Ik zal er zeker bijzijn de 20e! Groetjes vanuit China
    ps. ben vandaag op de Chinese muur geweest!

  • 07 November 2008 - 17:33

    Marcus Aurelius:

    Foto's zeen we natuurlik geer tegemood.

    Kalm aan de letste paar daag. We goan d' r wal van oet des dich t Kerst-toetje maks. ;)

  • 07 November 2008 - 21:44

    Merijn:

    Hey Marro, straks goon weej os zeen in Venlo op ut ziekenhoes, echt vet :). Kiek der now al noor oet.

    xxx
    Merijn

  • 08 November 2008 - 17:03

    Thirza:

    Jaaaaa je komt weer terug! Gezellig!! Ik kom sowieso bij je langs op de heerderweg als je er weer bent. Ik ga straks met Mirjam eten, we zullen ritueel een kaarsje voor je branden en bidden tot Ganesh dat je veilig terug komt...!! XXX Thirza

  • 09 November 2008 - 11:09

    Lies:

    Vol verwachting klopt ons hart om alle verhalen thuis te horen.

  • 09 November 2008 - 12:24

    Marit:

    Hee Marloes!
    Zo het zit erop. Inderdaad wel wat melancholisch. Dat gevoel begint hier ook te komen. En jij helpt me herinneren foto's te maken van alles wat inmiddels zo gewoon is.
    Ik kom graag een keer foto's kijken! Maar dat moet nog wel even tot december wachten. En dan breng ook dik duizend (de selectie ;)) foto's mee. Haha.
    Goeie reis! En bedankt voor je mooie verhalen!
    X Marit

  • 11 November 2008 - 18:24

    Ton:

    Nog hele mooie dagen in het zonnige en warme India en dan op naar de rgen en kou. Werk roept. Bedankt voor je berichten.

    Groetjes Ilse en Ton

  • 11 November 2008 - 18:24

    Ton:

    Nog hele mooie dagen in het zonnige en warme India en dan op naar de rgen en kou. Werk roept. Bedankt voor je berichten.

    Groetjes Ilse en Ton

  • 12 November 2008 - 19:11

    Mirjam:

    Thirza en ik hebben donderdag de 20e al voor je gereserveerd! Want we hebben je gemist. Heerlijk om je weer terug te zien op de Heerderweg. Tot snel :-)

  • 16 November 2008 - 00:49

    Rianne:

    Save journey! x Sis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Vellore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2008

Au revoir, adieu chérie

06 November 2008

Frustraties!

28 Oktober 2008

Sorry!

01 Oktober 2008

Het vuur ligt aan hun schenen en op mijn schouders

12 September 2008

Community Health And Development
Marloes

Actief sinds 24 Sept. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 44156

Voorgaande reizen:

02 Juli 2013 - 23 December 2013

Suriname

11 Maart 2011 - 20 Mei 2011

Nepal

25 Augustus 2008 - 17 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: